Při poskytování pečovatelské služby zaměstnanci poskytovatele dodržují tato pravidla:
- Poskytování služby je zaměřeno na řešení nepříznivé sociální situace (NSS). Proto v rámci vyjednání a přehodnocování služby bude tato situace zjištěna nebo aktualizována
a individuálně zjištěny a stanoveny potřeby směřující k jejímu řešení.
Pokud neexistují jiné přirozenější možnosti řešení situace, bude zájemce/uživatel podpořen poskytnutím služby v rozsahu individuálně uvedeném v osobním plánu. Ten současně obsahuje i cíle spolupráce vedoucí k řešení NSS.
- Služba je poskytována pouze na základě písemně uzavřené „Smlouvy o poskytování pečovatelské služby“ uzavřené mezi uživatelem služby a jejím poskytovatelem.
Uzavření smlouvy předchází sociální šetření, tj. setkání zástupce poskytovatele se zájemcem o službu v bydlišti zájemce, příp. ve zdravotnických či jiných zařízeních ve sjednaném čase.
- Služba je poskytována v domácnostech uživatelů dle obsahu a rozsahu dohodnutého mezi uživatelem a poskytovatelem.
- Služba je zpoplatněna dle aktuálního ceníku.
- V průběhu poskytování služby dochází k jejímu hodnocení a případnou změnu potřeb oznámí uživatel nejlépe klíčovému pracovníkovi (sociálnímu pracovníkovi) nebo vedoucí, případně pečovatelce.
- Každá změna v poskytování služby je projednána a na projednání, plánování i přehodnocování služby se aktivně podílí uživatel služby, neboť toto je podmínkou jejího poskytování.
- Služba je poskytována takovým způsobem, který umožňuje dodržování zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce v aktuálním znění zejména v oblastech pracovní doby a doby odpočinku, dovolené, péče o zaměstnance, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
- Každý uživatel má právo si stěžovat na kvalitu a způsob poskytování pečovatelské služby stejně jako na porušení zásad ochrany a zásad zpracování osobních údajů. Se způsobem řešení stížností je každý uživatel seznámen prostřednictvím formuláře, který je přílohou uzavřené smlouvy o poskytování pečovatelské služby.