Posláním služby je zvýšení bezpečností života seniorů a osob se zdravotním postižením, jejichž soběstačnost je z důvodu věku, onemocnění, zdravotního postižení a ztráty schopností snížena, a kteří jsou z tohoto důvodu vystaveni vysokému riziku ohrožení svého zdraví nebo života v případech a situacích náhlého zhoršení zdravotního stavu nebo schopností a tím jsou vystaveni nepříznivé sociální situaci (NSS).
Cílem služby je:
1. Poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci osobám, kteří se ocitli v krizových situacích v případech náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností.
2. Umožnit těmto osobám zachovat si a rozvíjet v co nejvyšší míře důstojný život v jejich domácím přirozeném prostředí, život bez pocitu strachu že se nedovolají potřebné pomoci, ocitnou-li se v tísni, a to i když jsou mimo dosah telefonu, a tím eliminovat jejich nepříznivou sociální situaci.
3. Snižovat rizika vážného poškození zdraví, případně zbytečných úmrtí z důvodu neposkytnutí včasné pomoci v případech náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností.
4. Zachovat možnost uživatelům služby, aby zůstali součástí přirozeného místního společenství a přitom nebyli omezeni v možnostech využívat místní instituce, které poskytují služby veřejnosti.
Zásady při poskytované služby
- Při poskytování služby respektují zaměstnanci poskytovatele základní lidská práva uživatelů, jejich oprávněné nároky vyplývající z dalších obecně závazných norem a pravidel občanského soužití.
- Tísňová péče je terénní službou, při které se poskytuje nepřetržitá distanční hlasová a elektronická komunikace s osobami, které mají uzavřenu písemnou smlouvu o poskytování tísňové péče s poskytovatelem služby.
- Obsluha dispečinku tísňové péče nenarušuje soukromí uživatelů „nevidí“ do jejich bytů.
- K hlasovému propojení bytů uživatelů s dispečinkem dochází pouze v případech, kdy si uživatelé sami přivolají pomoc stisknutím tísňového tlačítka, které nosí stále při sobě.
- Bezpečnost uživatelů zajišťuje také pohybové čidlo umístěné v jejich bytech. Uživatelé si mohou dohodnout s poskytovatelem rozšířené služby podle svých individuálních potřeb, které úzce souvisí s pomocí v tísni.
- Zaměstnanci poskytovatele přijímají uživatele služby jako partnery a zákazníky.
- Poskytování služby je pro uživatele bezpečné a odborné. Služba je poskytována zaměstnanci poskytovatele, kteří splňují kvalifikační i morální předpoklady pro výkon svých funkcí.
- Každý uživatel má právo si stěžovat na kvalitu a způsob poskytování služby. Se způsobem řešení stížnosti je každý uživatel seznámen na formuláři, který je přílohou k uzavřené smlouvě o poskytování tísňové péče.