Jak to funguje

Jsme sociální služba dle zákona č. 108/2006 Sb.,  o sociálních službách, v platném znění.

Jsme terénní pečovatelská služba, tzn. poskytujeme službu v domácnostech uživatelů v Hradci Králové a okolních obcích.

Služba je zpoplatněná dle aktuálního ceníku. Hradí se zpravidla zpětně za předcházející měsíc.

Služba je poskytována na základě písemně uzavřené Smlouvy o poskytování pečovatelské služby.  Uzavření smlouvy předchází tzv. sociální šetření, tj. schůzka v domácnosti žadatele. Bez ní není možné smlouvu uzavřít.

Pečovatelská služba je plánovaná, tzn. poskytovaná podle předem domluveného rozsahu a obsahu.

Službu je potřeba domluvit obvykle alespoň jeden týden před jejím zahájením.

Obsah a rozsah služby si žadatel domlouvá podle svých potřeb a je možné je měnit.

Poskytujeme podporu v těchto úkonech.

 

Jak si službu domluvit a kontaktovat nás

Telefonicky: 495 514 344

Elektronicky na email:  socps.zivothk@seznam.cz nebo na socps2.zivothk@seznam.cz

Osobně  v sídle poskytovatele:
Život Hradec Králové, o.p.s.
pečovatelská služba
tř. E. Beneše 1747/1,
500 12 Nový Hradec Králové

Sídlíme v suterénu budovy v zadní části. Pro vstup do budovy zvoňte na „pečovatelská služba, dispečink tísňové péče“ na zvonkovém panelu vpravo.

Pokud se rozhodnete navštívit nás osobně, domluvte si s námi schůzku.

Písemně - viz adrese sídla poskytovatele.

Základní informace o pečovatelské službě jsou poskytnuty již při prvním kontaktu se sociální pracovnicí.

V případě trvání zájmu proběhne tzv. sociální šetření, schůzka v domácnosti žadatele o službu v domluveném termínu.

Co je sociální šetření

Sociální šetření je rozhovor sociálního pracovníka a žadatele o službu (příp. dalších osob), při němž se zjišťuje nepříznivá sociální situace žadatele, jeho potřeby, požadavky, očekávání a osobní cíle, které je možné uskutečnit poskytováním pečovatelské služby. Žadateli jsou při něm sděleny všechny potřebné informace k realizaci služby.

Sociálního šetření se účastní zástupce poskytovatele, žadatel o službu, popř. opatrovník žadatele, dále např. i osoba blízká, pokud si to žadatel přeje.

Probíhá v domácnosti žadatele z důvodu celkového posouzení nepříznivé sociální situace a možnosti následné pomoci, která se neomezuje na pouhé poskytování úkonů pečovatelské služby.
Součástí jednání je základní poradenství týkající se vybavení domácnosti kompenzačními pomůckami a způsob jejich zajištění, sociálních dávek a příp. dalších sociálních služeb.

Při sociálním šetření se domluví individuální obsah a rozsah služby.

Výsledkem je zápis sociálního šetření Jednání se žadatelem o pečovatelskou službu. Na jeho základě lze sepsat Smlouvu o poskytování pečovatelské služby.

Sociální šetření trvá obvykle 1 až 2 hodiny.

Pravidla poskytování služby

Při poskytování pečovatelské služby zaměstnanci poskytovatele dodržují tato pravidla:

  • Poskytování služby je zaměřeno na řešení nepříznivé sociální situace (NSS). Proto v rámci vyjednání a přehodnocování služby bude tato situace zjištěna nebo aktualizována
    a individuálně zjištěny a stanoveny potřeby směřující k jejímu řešení.
    Pokud neexistují jiné přirozenější možnosti řešení situace, bude zájemce/uživatel podpořen poskytnutím služby v rozsahu individuálně uvedeném v osobním plánu. Ten současně obsahuje i cíle spolupráce vedoucí k řešení NSS.

  • Služba je poskytována pouze na základě písemně uzavřené „Smlouvy o poskytování pečovatelské služby“ uzavřené mezi uživatelem služby a jejím poskytovatelem.

Uzavření smlouvy předchází sociální šetření, tj. setkání zástupce poskytovatele se zájemcem o službu v bydlišti zájemce, příp. ve zdravotnických či jiných zařízeních ve sjednaném čase.

  • Služba je poskytována v domácnostech uživatelů dle obsahu a rozsahu dohodnutého mezi uživatelem a poskytovatelem.

  • Služba je zpoplatněna dle aktuálního ceníku.

  • V průběhu poskytování služby dochází k jejímu hodnocení a případnou změnu potřeb oznámí uživatel nejlépe klíčovému pracovníkovi (sociálnímu pracovníkovi) nebo vedoucí, případně pečovatelce.

  • Každá změna v poskytování služby je projednána a na projednání, plánování i přehodnocování služby se aktivně podílí uživatel služby, neboť toto je podmínkou jejího poskytování.

  • Služba je poskytována takovým způsobem, který umožňuje dodržování zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce v aktuálním znění zejména v oblastech pracovní doby a doby odpočinku, dovolené, péče o zaměstnance, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

  • Každý uživatel má právo si stěžovat na kvalitu a způsob poskytování pečovatelské služby stejně jako na porušení zásad ochrany a zásad zpracování osobních údajů. Se způsobem řešení stížností je každý uživatel seznámen prostřednictvím formuláře, který je přílohou uzavřené smlouvy o poskytování pečovatelské služby.

Jak postupovat

Zájemce o službu může kontaktovat sociálního pracovníka příp. vedoucí projektu ve všední dny nejlépe v době od 7:00 do 15:30 hod telefonicky nebo kdykoliv e-mailem.

Mgr. Jana LikovskáSociální pracovník SDPtel. 495 514 344
mobil: 733 387 859
e-mail: socps2.zivothk@seznam.cz

Mgr. Jana VeseláSociální pracovník SDPtel. 495 514 344
mobil: 604 204 245
e-mail: socps.zivothk@seznam.cz

Mgr. Taťána MANOVYCKAVedoucí projektu SDPtel. 495 514 344
mobil: 733 322 992
e-mail: vedps.zivothk@seznam.cz

Zde zájemce získá veškeré potřebné informace o možnosti zavedení a poskytování pečovatelské služby a její kapacitě.
Sociální pracovník si se zájemcem dohodne termín pro uskutečnění sociálního šetření. Zájemce mu sdělí své osobní údaje důležité pro bezpečné a odborné poskytování služby. Současně si dojedná potřebný obsah i rozsah služby

 
Život Hradec Králové, o. p. s.
Cookies na webu:
Webové stránky mají pouze technická cookies k zajištění správné funkčnosti všech stránek.
V souladu s ustanovením § 89 odst. 1) zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, tyto cookies nepodléhají schvalování ani zákazu.
Akceptuji